دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حرزاده:
آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه

چهارشنبه ۱۱ بهمن، آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره)، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حرزاده معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور، برگزار گردید.

11
بهمن
۱۴۰۲

در این مراسم، پس از زیارت قبور مطهر شهدای گمنام، تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و پخش نماهنگ سرود دانشگاه، در آغاز، دکتر احمدرضا مظاهری رئیس محترم دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) به ارائه سخنرانی پرداختند و فرمودند: دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)، مولود انقلاب اسلامی می‌باشد و در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است. علاوه بر این، حدود ۵۳۰۰ دانشجو و ۱۲۰ هیأت علمی جوان دارد. نظر به اینکه میانگین تولید مقاله در کشود ۱/۷ می‌باشد، این رقم در دانشگاه ما ۲/۸ است.

ایشان اشاره نمودند : به برکت نام دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)، با تلاش استادان جوان و با لطفی که وزیر علوم داشتند، هیأت امنا و هیأت ممیزه دانشگاه ما مستقل گردیده است.

دکتر مظاهری متذکر شدند: یکی از فعالیت‌های خوب ما در حوزه فرهنگ، ایجاد تقویم فرهنگی محسوب می‌شود که کارهای فرهنگی را منظم، مستمر و به‌صرفه می‌نماید. معتقدیم که همانگونه که برای دانشگاه‌ها ماموریت‌های علمی و پژوهشی تعریف می‌شود، باید ماموریت‌های فرهنگی نیز تعریف گردد؛ لذا پیگیر این موضوع هستیم.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، فرمودند: اگر قرار است که نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، به دنبال اسلامی‌سازی دانشگاه باشد باید نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی خود را با همراهی هر سه ضلع دانشگاه پیش ببرد که عبارت‌اند از؛ استاد، کارمند و دانشجو.

ایشان متذکر شدند: نظر به سال‌ها حضور پرثمر حجت الاسلام سراقی در جایگاه مسئولیت نهاد نمایندگی دانشگاه آیت الله بروجردی (ره)، پس از اینکه استعفا دادند، حجت‌الاسلام فتاحی به‌خوبی توانستند جای ایشان را پرکنند. حاج آقای فتاحی، مصداق بارز مومن زیرک و متقی و یک ظرفیت بزرگ برای انقلاب هستند که به شایستگی توانستند از عهده مسئولیت برآیند.

دکتر حاتمی بیان نمودند: حجت‌الاسلام رایگان از سرمایه‌های اخلاقی کشور هستند و خدارا شاکرم که همزمان با دوران مسئولیت دکتر مظاهری که ایشان نیز از سرمایه‌های آموزش عالی کشور می‌باشند، به این جایگاه نائل آمده‌اند.

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین فتاحی دهکردی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به سخنرانی پرداختند و فرمودند: خدا را شاکرم که مجالست با اهل علم را نصیب من نمود که این هم‌نشینی، بر علم آدمی می‌افزاید. دانشگاه آیت الله بروجردی (ره)، مجموعه‌ایست یکدست از اساتید و کارکنان ارزشی و توانمند. اساتید این دانشگاه در کلاس خود، اهل روشنگری هستند و چراغ راه دانشجویان می‌باشند.

ایشان اشاره نمودند : خدا را شاکرم که پس از  دکتر یاوری، شخصی عهده‌دار دانشگاه شد که نور چشم ماست و در فرهنگ، در کیاست و در تدبیر حرف برای گفتن دارد. در این مدت چهار ماه ریاست ایشان نیز کارهای عمده‌ای صورت گرفته است؛ ازجمله، استقلال هیئت امنا و هیئت ممیزه. رویکرد ما در نهاد دانشگاه، بر دو اصل استوار است که حجت‌الاسلام سراقی بنا نهادند؛ اصل محبت و اصل حرمت. سعی کردیم جانشین خلفی برای این بزرگوار باشیم و این مسیر را طی کنیم.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حرزاده معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور به سخنرانی پرداختند و فرمودند: در اهمیت جایگاه مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همین بس که در اردیبهشت سال ۷۸، رهبری در جمعی از مسئولان نهادها فرمودند که اگر مخیر به انتخاب مسئولیتی شوند، حتما یکی از کارهایی که انتخاب می‌کنند، همین ریاست نهاد است. برای این صحبت چند دلیل داشتند:

اول اینکه شما در جمع افراد جوان اهل معرفت و دانش حضور دارید که کار انتقال معارف را آسان می‌کند

دوم اینکه جوانان کسانی هستند که در آینده، افراد موثر جامعه خواهند بود و سرنوشت اسلام و مسلمین را رقم می‌زنند.

دکتر حرزاده متذکر شدند : حجت‌الاسلام رایگان، حدود سه سال در استان ما فعالیت داشتند و من به‌خوبی به یاد دارم که بسیار خوش اخلاق و فعال و در بحث‌های مهدویت بسیار توانمند بودند. از خداوند می‌خواهم که در کار و عمر ایشان برکت ایجاد کند.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام رایگان، مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به سخنرانی پرداختند و فرمودند: خدا را شاکرم که توفیق داد بتوانم در نظامی که مقدمه نظام جهانی اسلام است، عهده‌دار مسئولیتی خطیر شوم. مسئولیتی که در ذیل نام نائب امام زمان (عج) است. معتقدم که مسئولیت در انقلابی که زمینه‌ساز ظهور می‌باشد، یک مدال افتخار می‌باشد. البته مشروط به دو امر؛ لیاقت و شایستگی شخص مسئول(که البته من خود را شایسته این جایگاه و لطف نمی‌دانم) و خدمت صادقانه و مخلصانه. از خداوند متعال خواستارم که در این مسیر، یاور من باشد و بر ایشان توکل می‌کنم که خیرالمتوکلین است.

ایشان بیان نمودند : از دوست و برادر عزیزم، جناب حجت‌الاسلام فتاحی تشکر می‌کنم که در طول ۲۸ ماه مسئولیت، کارهای بزرگی را رقم زدند. قطعا خط مقدم جبهه فرهنگی، دانشگاه است و بودن در کنار جوانان مومن و متعهد، جای بسی افتخار می‌باشد.

در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر‌ از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمین فتاحی دهکردی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کلید واژگان:
نهاد مقام معظم رهبری
حجت‌الاسلام والمسلمین حرزاده
دانشگاه آیت الله بروجردی
تودیع معارفه

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
روز ارتباطات  وروابط عمومی
همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27
برگزیدگان رویداد فرهنگی فرزندان حاج قاسم
با مشارکت بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27