دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه
در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره):
آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه

سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲، آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه (مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در عناوین مختلف با دسته‌بندی موضوعی) در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آیت العظمی بروجردی(ره) برگزار گردید.

5
دی
۱۴۰۲

در این جلسه، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی و پخش کلیپ دانشگاه، دکتر مظاهری، رئیس محترم دانشگاه به ارائه سخنرانی پرداختند، ایشان فرمودند:
امروز دورهم جمع شده‌ایم تا از کتب مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در 42 سال گذشته، رونمایی کنیم. ویژگی بسیار ارزشمند این اثر، دسته‌بندی موضوعی مجموعه بیانات در موضوعات مختلف است. صحبت‌های مقام معظم رهبری، همیشه و در همه مقاطع، برای ما راهگشا، کلید راه و حلال مشکلات می‌باشد. این اثر ارزشمند که بیانات را به‌صورت موضوعی، جمع‌آوری و دسته‌بندی نموده است، استفاده از سخنان رهبری را برای جوانان و نسل‌های آینده، بسیار راحت می‌نماید. نظر به ارزش این مجموعه کتب، حتما با برگزاری مسابقات کتابخوانی و برنامه‌های مختلف، نسبت به معرفی و ترویج آن در دانشگاه اقدام خواهیم نمود.
همچنین ایشان فرمودند: جا دارد که در آستانه شهادت سردار قاسم سلیمانی، یادی از این شهید بزرگوار کنیم که واقعاً چشم بینای رهبری در منطقه بودند و اگر به شهادت نمی‌رسیدند، حوادث منطقه و به‌ویژه غزه، به‌گونه بسیار بهتری رخ می‌داد. ایشان در پایان، قسمتی از ره‌نامه سی و سوم که شامل منویات رهبری در حوزه علم و فناوری می‌باشد را قرائت نمودند.
در ادامه، حجت الاسلام حسینی، امام جمعه محترم بروجرد به ارائه سخنرانی پرداختند. ایشان فرمودند:
ما حتی اگر فقط شخصیت حقیقی مقام معظم رهبری را بنگریم و جایگاه حقوقی ایشان را درنظر نگیریم، دارای ویژگی‌هایی هستند که هر انسانی را متمایز و ممتاز می‌کند؛ ازجهت تسلط بر علوم، دیدگاه‌ها و تحلیل‌های ممتاز سیاسی، خودسازی و اخلاق و سایر ویژگی‌ها. حتی اوایل انقلاب و پیش از اینکه به مقام ریاست جمهوری برسند، به تقوا و روشنفکری مشهور بودند و برخی آقایان مشهدی از پاکی و تفکرات خوب ایشان برای ما نقل قول می‌کردند و می‌گفتند که آقای خامنه‌ای محوری برای جذب جوانان هستند و در هر زمینه‌ای حرف نو و علمی دارند.
ایشان اشاره نمودند : از عظمت رهبری همین بس که افراد بزرگی چون سردار سلیمانی و سیدحسن نصرالله را تربیت نموده‌اند و این سردار سرفراز، ارادت بسیار خاصی به ایشان داشتند.
در ادامه بعد از پخش کلیپ بیانات مقام معظم رهبری، حجت الاسلام فتاحی، مسئول محترم نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه به ارائه سخنرانی پرداختند، ایشان فرمودند: کار بسیار مبارک و خیری صورت گرفته است؛ رونمایی از مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها. امروز از آثار یک اندیشمند و دانشمند رونمایی می‌کنیم.
ایشان متذکر شدند: دانشگاه، محل فکر و اندیشه و همچنین، محل نقد و نظر است و آثار هر دانشمندی می‌تواند مورد نقد قرار بگیرد؛ اما نقد منصفانه و آگاهانه.
ایشان به بیان برخی از ویژگی‌های مقام معظم رهبری پرداختند: ویژگی اول رهبری دارا بودن سوابق مدیریتی بسیاری می‌باشد که برخی به دستور مستقیم حضرت امام خمینی (ره) و برخی نیز با رای مردم صورت گرفته است. ویژگی دوم ایشان که برای همه ما محسوس است، زندگی زاهدانه می‌باشد. به‌عنوان ویژگی سوم می‌توان به روشنفکر و نظریه‌پرداز بودن رهبری اشاره نمود. این کتبی که امروز رونمایی شد، همه حاصل نظریات و دید بلند ایشان است. از مشخصه‌های مهم رهبری، گستردگی و فزونی مطالعه ایشان می‌باشد. مقام معظم رهبری، همچنین دارای مدیریت راهبردی و آینده‌نگری ژرفی هستند. برای مثال، سال‌ها قبل، محور مقاومت را برای برقراری تمدن نوین ایرانی اسلامی، ایجاد کردند.

در ادامه این مراسم جناب آقای موسوی، رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد نیز به ارائه سخنرانی پرداختند، ایشان فرمودند: چند سال پیش، برخوردی با پزشک معالج مقام معظم رهبری در زمان سوء قصد به ایشان، داشتم . آن پزشک می‌گفتند که نجات جان رهبری از معجزات الهی بود و من که پزشک معالج ایشان بودم، وقتی معاینه نمودم؛ مطمئن شدم که زنده نخواهند ماند؛ اما خداوند خواست که زنده بمانند.
ایشان خاطر نشان کردند: قطعا مردم ایران، شایسته بوده‌اند که خداوند متعال این رهبر حکیم، فرزانه و دانشمند را به آن‌ها عطا نموده است. باوجود تمام ویژگی‌های شخصیتی فوق‌العاده‌ای که رهبری دارند و بخشی از آن در جلسه مطرح گردید، متاسفانه برخی از مردم جامعه هنوز با شخصیت ایشان آشنا نیستند و منویات رهبری را نشنیده‌اند که بسیار جای تاسف دارد.
ایشان بیان نمودند: یکی از نکاتی که همه ما به‌ویژه عزیزان دانشگاهی باید به آن بپردازیم، گام دوم انقلاب اسلامی می‌باشد. متاسفانه حتی بسیاری از افراد انقلابی ما هم تسلطی به این بیانه مهم ندارند. بیانیه‌ای که رهبری برای کلمه به کلمه آن بسیار وقت گذاشته‌اند و بسیار امیدافزا و راهگشا می‌باشد و ان‌شاءالله به تمدن نوین اسلامی و ظهور، منتج خواهد گردید.

در ادامه جلسه، آقای آقائی رئیس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد به ارائه سخنرانی پرداختند و فرمودند: به رسم ادب، جا دارد که از مجموعه وزین و ارزشمند دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) تشکر و قدردانی کنم. ان‌شاءالله در راستای معرفی این اثر ارزشمند و ترویج منویات مقام معظم رهبری، لازم است که رونمایی‌هایی نیز توسط دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، در سطح شهرستان برگزار گردد. مجموعه کتب، باید حداقل به مدیران شهری، نیروهای اجرایی و فعالین فرهنگی، معرفی بشود.

در پایان مراسم از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه (مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در عناوین مختلف با دسته‌بندی موضوعی) رونمایی شد.

کلید واژگان:
مقام معظم رهبری
آیین رو نمایی
ره نما

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
روز ارتباطات  وروابط عمومی
همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27
برگزیدگان رویداد فرهنگی فرزندان حاج قاسم
با مشارکت بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27