دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

اخذ گواهی‌نامه راه اندازی مرکز تخصصی آپا در دانشگاه
موفقیتی دیگر برای دانشگاه:
اخذ گواهی‌نامه راه اندازی مرکز تخصصی آپا در دانشگاه

بدین وسیله هیأت رئیسه دانشگاه این موفقیت در اخذ گواهی‌نامه راه اندازی مرکز تخصصی آپا در دانشگاه را به خانواده بزرگ دانشگاهی آیت الله العظمی بروجردی(ره) تبریک عرض می نماید.

آپا مخفف واژه‌های آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد بوده و نشان‌دهنده نوعی از فعالیت‌ها و خدماتی می‌باشد که در حوزه امنیت شبکه‌های رایانه‌ای و سامانه‌های نرم‌افزاری در این مركز تخصصی ارائه می‌گردد.

24
دی
۱۴۰۲

دکتر افشین رضاخانی، مدیر مرکز فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی، توضیحاتی در مورد اخذ گواهی‌نامه راه‌اندازی مرکز تخصصی آپا در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) ارائه دادند که به شرح زیر است:

 

در مراكز آپا معمولا چه نوع فعاليت هايی انجام مي گيرد؟

در مراكز آپا، معمولا فعالیت‌هایی از قبیل شناسایی تهدیدات رایانه‌ای، کشف آسیب‌پذیری‌ها، رسیدگی و کمک به سازمان‌های مختلف در هنگام بروز حوادث ناشی از حملات و رخدادهای امنیتی، ارزیابی امنیتی و انجام آزمون نفوذپذیری بر روی شبکه‌های رایانه‌ای و سامانه‌های نرم‌افزاری، ارائه طرح امنیت برای امن‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای و خدمات آگاهی‌رسانی و آموزش عمومی و تخصصی مرتبط ارائه می‌شود.

 

محاسن ایجاد این مرکز برای دانشجویان و دانشگاه چيست؟

یکی از بزرگترین محاسن مرکز آپا برای دانشجویان كارشناسی و مخصوصا تحصیلات تکمیلی است که اگر پایان‌نامه‌هایشان در این زمینه انتخاب نمايند مي توانند در این مرکز فعاليت نموده و از حمایت مرکز برخوردار شوند و درباره مزایای ایجاد مرکز آپا در این دانشگاه باید گفت ایجاد مرکز آپا یکی از پتانسيل هاي دانشگاه در ارتباط با صنعت و درآمدزایی است.

 

نحوه همکاری مركز آپای دانشگاه با مراکز و سازمان‌ها چگونه است و آیا فقط به سازمان‌های دولتی خدمات‌رسانی خواهد شد؟

باید گفت مرکز آپا فقط برای سازمان‌های دولتی خدمت رسانی نمی‌کند بلکه به هر مجموعه‌ای که درخواست بررسی سامانه‌ها یا شبکه‌ از لحاظ مقاومت در برابر نفوذ را داشته باشد خدمات متنوعی ارائه خواهد داد. ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از حلقه‌های گمشده جامعه است که همیشه صاحب‌نظران در این مورد به دنبال مقصر هستند و صنايع معمولا از توانمندی‌های علمي دانشگاه‌ها اطلاع دقيقی ندارند. مرکز آپای این دانشگاه اين اطمينان را به همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی می‌دهد كه می‌تواند در راستای آگاهی‌رسانی و امن سازی فضای سايبری كمک های شايانی ارائه دهد.

کلید واژگان:
مرکز تخصصی آپا
دانشگاه آیت الله بروجردی

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
روز ارتباطات  وروابط عمومی
همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27
برگزیدگان رویداد فرهنگی فرزندان حاج قاسم
با مشارکت بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27