دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

برگزاری جلسه شورای مدیران دانشگاه
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب حاتمی:
برگزاری جلسه شورای مدیران دانشگاه

جلسه‌ی شورای مدیران دانشگاه، باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب حاتمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان،جهت هم‌اندیشی و هم‌افزایی همراه با تقدیر از مدیران پیشین در دانشگاه آیت‌ الله العظمی بروجردی (ره) برگزار گردید.

1
بهمن
۱۴۰۲

جلسه‌ی شورای مدیران دانشگاه، در سالن جلسات حوزه ریاست، باحضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان برگزار شد.
در این جلسه، پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و پخش کلیپ سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد ماه رجب، در آغاز، جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی، به ارائه سخنرانی پرداختند، ایشان فرمودند: دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره)، اگرچه از نظر کمیت، نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های کشور، از تعداد هیأت علمی‌های کم‌تری برخوردار است، از چند جهت، یک دانشگاه استراتژیک می‌باشد؛ اول اینکه نام بزرگ‌مردی بر این دانشگاه قرار دارد که گفتمان تقریب مذاهب را راه انداخته است، دوم اینکه میانگین سنی اعضای هیأت علمی این دانشگاه بسیار جوان و پر انرژی می‌باشد که خود یک فرصت طلایی محسوب می‌گردد. دانشگاهی می‌تواند به شاخص‌های بزرگ دست یابد که مدیران آن به‌ جای کار مفید، به دنبال کار موثر باشند.
ایشان افزودند: من زمان سه رئیس گذشته دانشگاه را درک و با هر سه نفر، دوستی و الفتی دیرینه دارم. هرکدام از این عزیزان، سلیقه و سبک مدیریتی خاص خود را داشتند. امروز وقتی در دوره ریاست جناب دکتر مظاهری به فضای دانشگاه می‌نگرم، همبستگی و یکپارچگی بیشتری در راستای تحقق اهداف عالی، مشاهده می‌نمایم. این تلاش ایشان درجهت تحقق همدلی، ایجاب می‌کند که مدیران و سایر افراد مجموعه‌ نیز در این مسیر بکوشند تا به وضعیت مطلوب برسند.
همچنین ایشان اشاره نمودند: وضعیت مطلوب هر مجموعه باید مشخص و تعریف شده باشد تا بتواند رشد نماید. پس از تعیین این وضعیت مطلوب که توقع می‌رود جناب دکتر مظاهری و تیم خوب ایشان، آن را به خوبی شناسایی و درجهت آن برنامه‌ریزی کنند، همدلی و کوشش کارکنان برای تحقق آن، لازم است.

در ادامه جلسه پس از پخش کلیپ مداحی ولادت حضرت علی(ع)، دکتر مظاهری، رئیس محترم دانشگاه، به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت‌های دانشگاه پرداختند، ایشان فرمودند: در زمان ریاست عزیزانی که در گذشته مسئولیت مدیریت دانشگاه را برعهده داشتند، اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد و امروز نیز تلاش می‌کنیم که مسیر آن‌ها را درجهت رشد دانشگاه، ادامه دهیم. ایشان افزودند: تیم جوانی که امروز امور دانشگاه را اداره می‌کنند، بسیار عالی و فعال هستند و شکرخدا کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

در حوزه اداری مالی: ساخت خوابگاه سوم دانشگاه، ساخت گیت ورودی درجهت هویت‌بخشی به دانشجوها، کلنک‌زنی درمانگاه دانشگاه، ساخت پارکینگ دانشجویی، تکمیل و بهره‌برداری کارگاه‌های عمران، مجوز ساخت ساختمان دانشکده ۴۵۰۰ متری؛

در حوزه طرح و برنامه: اصلاح و گسترش ساختار سازمانی، پیگیری بازکردن ردیف استانی دانشگاه‌ها، پیگیری مسکن اساتید و کارکنان؛

در حوزه پژوهش: فعال شدن فرصت‌های مطالعاتی دانشگاه، تاسیس مرکز رشد، مرکز کار تخصصی و مرکز آموش‌های آزاد، پیگیری کارگروه شهر هوشمند بروجرد، ایجاد مشوق‌هایی برای اساتید پژوهشگر؛

در حوزه فرهنگی: تقویت تیم فرهنگی با افزایش تعداد کارکنان از سه به هفت نفر، برگزاری اردوها و جشن‌های دانشجویی، برگزاری رویداد قرآنی، رویداد فرهنگی فرزندان حاج قاسم، تدوین تقویم فرهنگی دانشگاه؛

در حوزه دانشجویی: راه‌اندازی سلف مکمل، تاسیس سردخانه پنج‌تنی، ایجاد دمنوش‌خانه دانشجویی.

در ادامه دکتر مظاهری متذکر شدند: برای آینده دانشگاه نیز بیست اولویت اساسی را تعیین و برای هرکدام، یکی از اعضای هیأت علمی را مامور پیگیری کرده‌ایم. در ادامه جناب دکتر مظاهری به دو خبر مهم و مسرت بخش برای خانواده دانشگاه آیت‌ الله العظمی بروجردی (ره) اشاره نمودند که عبارت‌اند از؛ مستقل شدن هیئت امنا و استقلال هیأت ممیزه دانشگاه.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین فتاحی دهکردی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، به ارائه سخنرانی پرداختند، ایشان فرمودند: نظر من این است که دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) به‌ خاطر دارا بودن هیأت علمی جوان و جو دوستانه‌ی حاکم در میان اعضا، می‌تواند به قله‌های رفیعی دست یابد. وی افزود: امروز جو مدیریتی دانشگاه، باحضور جناب دکتر مظاهری، مانند جو مدیریتی حاکم بر دهه شصت انقلاب اسلامی می‌باشد که هیچکس ادعایی نداشت و همه با اتحاد، در فکر خدمت بودند.

در پایان جلسه نیز، از تعدادی از مدیران پیشین دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کلید واژگان:
شورای مدیران
دکتر حاتمی

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
روز ارتباطات  وروابط عمومی
همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27
برگزیدگان رویداد فرهنگی فرزندان حاج قاسم
با مشارکت بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27