دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه
به مناسبت هفته پژوهش؛
مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه، با حضور سرکار خانم دکتر سمانه حسن‌پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) برگزار گردید.

27
آذر
۱۴۰۲
نماهنگ هفته پژوهش ۱۴۰۲

در این جلسه، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی و پخش نماهنگ هفته پژوهش، در آغاز دکتر مظاهری، رئیس ارجمند دانشگاه به ارائه سخنرانی پرداختند، ایشان فرمودند : شکرخدا، به همت اعضا هیأت علمی و دانشجویان، در هفته پژوهش کارهای بسیار خوبی صورت پذیرفت؛ ۳۰ سخنرانی علمی و ۲۹ غرفه از صنایع شهرستان و گروه‌های علمی دانشگاه دایر گردید.
ایشان افزودند، کمبود امکانات دلیل نمی‌شود که دست روی دست بگذاریم و باید مسیر خود را براساس داشته‌ها ایجاد کنیم. داشته‌هایی مثل؛ جوان و پرانرژی بودن استادان.
دکتر مظاهری بیان کردند که باید جامعه‌محور و مسئله‌محور باشیم تا بتوانیم از پژوهش درآمدزایی نماییم؛ چراکه درآمد اعضاء هیأت علمی از درآمد سایر کارمندان دولت کمتر و در رده سی‌ام درآمدی می‌باشد. البته در این زمینه نیز یک کار آماری انجام داده‌ایم و به مجلس و وزارت علوم ارائه خواهیم داد.
همچنین اذعان داشتند که یکی از اموری که در راستای جامعه‌محوری و مسئله‌محوری انجام داده‌ایم، تاسیس «مرکز رشد» است که موجب برقراری رابطه میان دانشگاه و صنعت می‌شود.
ایشان ضمن تقدیر از حضور سرکار خانم دکتر حسن‌پور، افزودند: از خانم دکتر « حسن‌پور » می‌خواهیم که نظر به جوانی و توان بالای اعضاء هیأت علمی دانشگاه، سهم ما از طرح‌های پژوهشی استان را بیافزایند.

در ادامه جلسه سرکار خانم دکتر سمانه حسن پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان به ارائه سخنرانی پرداختند و فرمودند : معمولاً محیط‌های کوچک، کارایی بیشتری دارند و این از مزایای دانشگاه رو به رشد آیت الله العظمی بروجردی (ره) می‌باشد. همچنین وجود انگیزه و انرژی بالا در میان مدیران و اعضاء هیأت علمی، دیگر مزیت این دانشگاه است.
ایشان افزودند که متاسفانه در استان ما از ظرفیت دانشگاه‌ها در راستای رفع مشکلات دستگاه‌های اجرایی، استفاده زیادی نمی‌شود. امیدواریم بتوانیم در این زمینه گام برداریم که البته چون تغییر مسیرها نیازمند تغییر در فرهنگ است، کار دشواری می‌باشد؛ اما باید گام‌های هرچند کوچک، برداشت. حرکات کوچک هم بالاخره تاثیرات خود را نمایان خواهند نمود.
همچنین خاطرنشان کردند که در سه حوزه «شهر هوشمند» با دانشگاه لرستان به مرحله امضا قرارداد رسیده‌ایم و با مشورت دکتر مظاهری، به این نتیجه رسیدیم که همین امر را با همکاری دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) در شهر بروجرد آغاز کنیم.
ایشان افزودند که همکاری دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی می‌تواند ازطریق قرارداد مستقیم اعضا هیأت علمی با دستگاه‌ها باشد. به این منظور، لیستی از اعضا هیأت علمی تهیه نموده‌ایم تا وجود مشاوران علمی در کنار مدیران را مصوب و اجرایی کنیم. سعی می‌نماییم که این امر از دستگاه خودمان آغاز شود و با دانشگاه‌های معتبر استان همکاری داشته باشیم.

در ادامه دکتر کشفی معاون ارجمند پژوهشی دانشگاه به ارائه سخنرانی پرداختند، ایشان فرمودند : ارائه مختصری از اتفاقات رخ داده در هفته پژوهش خواهم داشت:
دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) در سه سال گذشته موفق به چاپ ۹۸۷ مقاله ملی و بین‌المللی، انتشار ۲۷ عنوان کتاب، انعقاد ۳۰ قرارداد طرح پژوهش برون دانشگاهی و همچنین ایجاد ۲۶ فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور شده است
برای هفته پژوهش امسال، از ابتدای آبان‌ماه، کار را به صورت رسمی آغاز و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم. فراخوان مربوط به پژوهشگران برتر صورت گرفت. در هفته پژوهش، سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌ها را داشتیم. غرفه‌هایی از شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان در چهار سایت و ۳۰ سخنرانی توسط اعضا ارجمند هیأت علمی برقرار گردید.
سخنرانی و نشست‌های تخصصی برون دانشگاهی را نیز داشتیم؛ مثل، دعوت از ریاست محترم بنیاد ملی نخبگان، مدیرکل پزشکی قانونی، سخنرانی سرکار خانم، پروفسور زنده‌دل و … قریب به ۲۵۰ دانش‌آموز از چهار دبیرستان شهرستان بروجرد از دانشگاه بازدید نمودند.

در پایان مراسم از نفرات برگزیده با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

فهرست پژوهشگران برتر
نسخه:1
تاریخ:۱۴۰۲/9/27
دریافت
کلید واژگان:
هفته پژوهش
دکتر حسن‌پور
تجلیل پژوهشگران

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
روز ارتباطات  وروابط عمومی
همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27
برگزیدگان رویداد فرهنگی فرزندان حاج قاسم
با مشارکت بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27