دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

تفاهم نامه سه جانبه‌ی طراحی کلان پروژه شهر هوشمند بروجرد
با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان و شهرداری بروجرد:
تفاهم نامه سه جانبه‌ی طراحی کلان پروژه شهر هوشمند بروجرد

در راستای طراحی کلان پروژه شهر هوشمند بروجرد، تفاهم نامه سه جانبه‌‌ای میان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان، شهرداری بروجرد و دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره)، جهت انجام فاز مطالعاتی طرح منعقد گردید.

26
دی
۱۴۰۲

تا کنون در این راستا چهار جلسه با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه استان لرستان، نمایندگان شهرداری بروجرد و استادان دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)، در زمینه بررسی الزامات و مراحل حرکت به سمت شهر هوشمند برگزار شده است، و نتیجه آن انعقاد تفاهم نامه سه جانبه‌ی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان، شهرداری بروجرد و دانشگاه، جهت انجام فاز مطالعاتی و طراحی کلان پروژه شهر هوشمند بروجرد، توسط دانشگاه می باشد.

 

باید در منطقه اثرگذار باشیم

در جلسه ای که در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) در راستای انعقاد این تفاهم نامه برگزار شد دکتر مظاهری، رئیس محترم دانشگاه فرمودند: من و همکارانم در هیأت رئیسه دانشگاه به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که باید در منطقه اثرگذار باشیم. این تاثیرگذاری با حمایت سازمان برنامه استان به ثمر خواهد نشست؛ سازمان برنامه استان یکی از نهادهایی است که در قالب طرح‌های پژوهشی و سپردن حل مشکلات استان به اعضاء هیأت علمی، به‌عنوان مغز متفکر دولت در استان، می‌تواند یاری برساند. به این منظور، یکی از طرح‌هایی که درپیش خواهیم گرفت، «شهر هوشمند بروجرد» است که با همکاری دانشگاه به‌عنوان مجری و شهرداری بروجرد و سازمان برنامه، در جایگاه کارفرما، اجرایی خواهد شد.

 

چشم‌انداز و راهبرد‌های هوشمندسازی شهر بروجرد

همچنین خانم دکتر حسن‌پور رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریزی استان لرستان با تاکید بر مفید و مؤثر بودن این تفاهم نامه فرمودند: بحث شهر هوشمند از چهارسال پیش در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مطرح شد و به دنبال این هستیم که نقشه‌ای شامل؛ چشم‌انداز و راهبرد‌های هوشمندسازی شهر بروجرد و پلتفرم اجرایی آن، داشته باشیم. در این راستا، به انواع گرایش‌های علوم انسانی برای تدوین چشم‌انداز و علوم فنی و مهندسی برای پلتفرم اجرایی نیازمند هستیم.

 

بخشی از مباحث مطرح شده این نشست ها به شرح زیر می باشد: 

  • تجربیات و مطالعات انجام شده در زمینه شهر هوشمند در شهر خرم‌­آباد
  • بررسی تخصص­‌های مورد نیاز در زمینه مطالعه و پیاده‌­سازی شهر هوشمند
  • تعیین اولویت­‌های شهرداری بروجرد در ۵ حوزه شهرسازی هوشمند، مباحث زیست محیطی و پسماند هوشمند، هوشمند سازی ترافیک شهری، حمل و نقل شهری و خدمات شهر هوشمند مانند پارکها و فضای سبز
  • ایجاد کارگروه‌های تخصصی از استادان دانشگاه در حوزه‌­های فناوری اطلاعات، معماری شهری و شهرسازی، اقتصاد، ترافیک شهری، الکترونیک، حمل و نقل و انرژی و محیط زیست
کلید واژگان:
دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی
تفاهم نامه
شهر هوشمند بروجرد
سازمان برنامه و بودجه
شهرداری بروجرد

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
روز ارتباطات  وروابط عمومی
همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27
برگزیدگان رویداد فرهنگی فرزندان حاج قاسم
با مشارکت بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27