دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

حذف شرط اخذ رتبه دانشیاری برای تبدیل وضعیت
به نقل از دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی
حذف شرط اخذ رتبه دانشیاری برای تبدیل وضعیت

یکی از مصوبات جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی که به منظور تسهیل تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی اتخاذ شده، حذف شرط اخذ رتبه دانشیاری برای تبدیل وضعیت است. این تصمیم بر اساس بررسی پیشینه اجرای آئین نامه هیأت عالی جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها گرفته شده است.

30
آذر
۱۴۰۲

تسهیل تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) به نقل از دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر غلامرضا بصیرنیا، یکی از مصوبات جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی که به منظور تسهیل تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی اتخاذ شده، حذف شرط اخذ رتبه دانشیاری برای تبدیل وضعیت است. این تصمیم بر اساس بررسی پیشینه اجرای آئین نامه هیأت عالی جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها گرفته شده است. منوط کردن تبدیل وضعیت استخدامی به ارتقای رتبه علمی و کسب رتبه دانشیاری، در عمل چالش‌هایی را برای اعضای هیأت علمی ایجاد کرده است. برخی از اعضای هیأت علمی به دلیل شرایط خاص دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، نمی‌توانند رتبه دانشیاری را کسب کنند. این باعث می‌شود که وضعیت استخدامی آن‌ها در حالت پیمانی یا رسمی آزمایشی باقی بماند و از حقوق و مزایای رسمی قطعی محروم شوند.

شرایط تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی

شرایط جدید بر اساس امتیازات آئین نامه ارتقا رتبه علمی اعضای هیأت علمی تعیین شده است. اعضای هیأت علمی برای تبدیل وضعیت باید یک درصدی از امتیازات آئین نامه ارتقا را کسب کنند. این امتیازات شامل فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی، اجرایی و اجتماعی هستند و لزومی ندارد که حتماً برای تبدیل وضعیت دانشیار شوند. البته اگر دانشیار شوند، امتیازات بیشتری کسب می‌کنند و تبدیل وضعیت آنها سریع‌تر انجام می‌شود.

تفاوت شرایط برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

این شرایط برای هر دانشگاه و مرکز آموزش عالی متفاوت است. به دلیل اینکه سطح علمی و مأموریت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با یکدیگر و نقش و مأموریت دانشگاه‌های سطح یک، دو، سه متفاوت می‌باشد، تعیین جداول امتیازات برای تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی هم به هیأت امنای دانشگاه‌ها واگذار گردیده‌ است. هر دانشگاه و مرکز آموزش عالی بر اساس شرایط خود، جدول امتیازات را گردآوری و تصویب می‌کند. تا زمان تعیین جداول مذکور توسط هیأت امنای دانشگاه‌ها، مصوبات ۱۹۶ و ۲۶۳ هیأت عالی جذب در دانشگاه‌ها ملاک عمل خواهد بود.

محتوای مصوبات

در این مصوبات شرط احراز رتبه دانشیاری برای تبدیل وضعیت استخدامی را حذف شده و جدولی را به عنوان روش جایگزین برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی و سپس رسمی قطعی تصویب و ابلاغ گردیده‌ است. این جدول بر اساس امتیازات آئین نامه ارتقا رتبه علمی اعضای هیأت علمی تهیه شده است.

کلید واژگان:
دانشیار
ارتقا هیأت علمی

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
روز ارتباطات  وروابط عمومی
همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27
برگزیدگان رویداد فرهنگی فرزندان حاج قاسم
با مشارکت بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27