دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

مراسم تجلیل از سرآمدان آموزشی سال ۱۴۰۲
با حضور مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی:
مراسم تجلیل از سرآمدان آموزشی سال ۱۴۰۲

تعلیم باید طوری باشد که ذهن را بسازد، مغز را فعال کند و در درجه‌ی اول، شوق به دانستن را در دل متعلم ایجاد نماید. ( مقام معظم رهبری )

بدون تردید اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و اساتیدی است که در ترویج دانش و بینش اهتمام می ورزند. اساتید دانشگاه‌ها که با بکارگیری همت بلند خویش، به عنوان یکی از ارکان مهم پیشرفت دانش و پژوهش در کشور در شکل گیری شخصیت علمی و فرهنگی دانشجویان نقش بسزایی داشته و دارند و در تاریخ پرافتخار این سرزمین با تعهدی بی نظیر در مسیر پروراندن اندیشه و ایمان آینده سازان میهن حرکت می کنند.

19
اردیبهشت
۱۴۰۳

به همین مناسبت آیین بزرگداشت مقام معلم با معرفی سرآمدان و برگزیدگان آموزشی دانشگاه برگزار شد. در این مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و پخش نماهنگ سرود دانشگاه، در آغاز، حجت‌الاسلام رایگان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به ارائه سخنرانی پرداختند و فرمودند : نقش استاد فقط در پژوهش و آموزش نیست، در بحث تربیت، استاد هم در خودآگاه هم و هم ناخودآگاه شاگرد تاثیرگذار است. نگاه ما علاوه بر آموزش و پژوهش باید به نگاهی که تاکید مقام معظم رهبری است یعنی، شاگرد پروری، نیز باشد، بدان معنا که بدانیم این کسی که در کلاس ما حضور دارد یک جسم خالی نیست و ما باید دنبال این باشیم که انسان تولید کنیم. این تربیت در ناخودآگاه و خودآگاه دانشجو می‌تواند موثر باشد حضرت آقا می‌فرمایند اساتید به شاگرد پروری اهتمام داشته باشند. این کلید واژه را باید جزو برنامه‌های معنوی خود قرار دهیم.

در ادامه دکتر مظاهری رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) به ارائه سخنرانی پرداختند و فرمودند: دانشگاه آیت الله بروجردی قریب ۲۰ سال است از عمرش می‌گذرد، امروز ۱۰۴ عضو هیئت علمی داریم و میانگین سنی در این دانشگاه به ۴۰ سال نمی‌رسد یعنی کمتر از ۴۰ سال است که این یک نقطه قوت برای دانشگاه ماست. یکی دیگر از نقاط قوت ما که به آن می‌بالیم جو همدلی میان اساتید و گروه‌های دانشجویی است.

ایشان به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره نمودند که می‌فرمایند : نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی؛ مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور است. حال آیا ما توانسته ایم این زیربنای ایمان و دین را در دانشجویان و اساتید ایجاد کنیم؟

دکتر مظاهری متذکر شدند ، دانشجویی که بعد از فارغ التحصیلی برای خارج کشور اپلای می‌کند یکی از معضلاتی است که آموزش عالی باید به آن بپردازد. یکی از دلایل این موضوع شاید عدم توجه به اشتغال دانشجویان باشد، نمی شود دانشجو را تربیت ‌کنیم اما برای آینده دانشجو برنامه‌ای نداشته باشیم .

ایشان اشاره نمودند، یکی از جنبه‌هایی که دانشگاه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد موضوع اشتغال فارغ التحصیلان می‌باشد، در این راستا با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی منطقه رایزنی هایی در حال انجام است.

در ادامه جناب آقای دکتر علیرضا نورپور، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه سخنرانی پرداختند و فرمودند، در بحث گسترش متاسفانه به نظر می‌رسد که در سنوات گذشته یک گسترش آموزش نام متوازن و ناهمگنی رو تجربه کردیم. در مورد مقطع کارشناسی ارشد ما برای سال ۱۴۰۴ با دانشگاه‌ها راه خواهیم آمد مخصوصاً دانشگاه‌های نوپا و تازه تاسیس.

ایشان متذکر شدند، در بحث ظرفیت سنجی در قالب مدل جدیدی ابلاغ خواهیم کرد که از ظرفیت‌ها برای اشتغال زایی دانشجویان بهترین استفاده صورت گیرد. ایشان با اشاره به فواید اشتغال‌آفرینی، گفتند: این امر باعث افزایش استقبال مخاطبان کارشناسی ارشد می‌شود، این دوره دو ساله است و از همه مهم‌تر دوره پایه نیست و افراد پیش‌ساخته‌های آموزشی را در دوره کارشناسی فرا گرفته‌اند. اشتغال‌آفرینی باعث می‌شود دغدغه‌های ازدواج و مسائل شغلی تا حدی برطرف شود و برای دستیابی به شغل، کمتر به سمت دکتری بروند.

در پایان این مراسم دکتر خزائی معاون آموزشی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) ضمن قدردانی از تلاش‌های همه اساتید دانشگاه به گزارشی از روند انتخاب اساتید سرامد پرداختند. در پایان این مراسم، ضمن قدردانی از اساتید ارتقا یافته علمی، سرآمدان و برگزیدگان آموزشی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ به شرح ذیل معرفی شدند:

دانشکده علوم انسانی

نفر اول: دکتر غلامرضا تاج بخش (سرآمد آموزشی دانشکده)

نفر دوم دکتر طه زرگریان (شایسته تقدیر)

نفر سوم: دکتر حمید آسایش (شایسته تقدیر)

دانشکده فنی و مهندسی

نفر اول: دکتر بهرام رشیدی (سرآمد آموزشی دانشکده)

نفر دوم دکتر علیرضا دولت آبادی (شایسته تقدیر)

نفر سوم: دکتر افشین رضاخانی (شایسته تقدیر)

دانشکده علوم پایه

نفر اول: دکتر موسی سلیمانی (سرآمد آموزشی دانشکده)

نفر دوم دکتر محمدرضا حدادی (شایسته تقدیر)

نفر سوم: دکتر مهدی صادقی (شایسته تقدیر)

اساتید مدعو شایسته تقدیر

دکتر ناصر شمس بخش (شایسته تقدیر دانشکده علوم انسانی)

دکتر علیرضا گودرزی (شایسته تقدیر دانشکده فنی و مهندسی)

آقای محمد کریمی (شایسته تقدیر دانشکده علوم پایه)

کلید واژگان:
سرامدان آموزشی
دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی
دکتر مظاهری
دکتر علیرضا نورپور

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
برگزاری نشست پایش و اختتامیه رویداد ایده‌های من
با حضور دکتر یدالله سبوحی
۱۴۰۳
اردیبهشت
29
روز ارتباطات  وروابط عمومی
همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27
برگزیدگان رویداد فرهنگی فرزندان حاج قاسم
با مشارکت بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده:
۱۴۰۳
اردیبهشت
27