دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

آئین معارفه دانشجویان نو ورود دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره)
معارفه دانشجویان نو ورود
آئین معارفه دانشجویان نو ورود دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره)

آیین معارفه ی دانشجویان نو ورود ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در سالن فرهنگی ورزشی غدیر برگزار شد. در این مراسم جناب آقای دکتر مروتی رئیس محترم دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته ی وحدت، فرمودند باعث خرسندی است که این آیین در این هفته برگزار می شود.

20
آبان
۱۳۹۸

آیین معارفه ی دانشجویان نو ورود ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در سالن فرهنگی ورزشی غدیر برگزار شد. در این مراسم جناب آقای دکتر مروتی رئیس محترم دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته ی وحدت، فرمودند باعث خرسندی است که این آیین در این هفته برگزار می شود.
ایشان ضمن خیر مقدم به همه ی میهمانان به ویژه دانشجویان نو ورود، بر اهمیت علم و علم آموزی تاکید کردند.
ایشان در ادامه فرمودند مکان دانشگاه یک مکان مقدس است و مهم ترین دغدغه دانشجو باید بر محوریت علم و علم آموزی باشد.
ایشان متذکر شدند الحمدلله دانشگاه در حال حاضر در وضعیت نسبتا مطلوبی نسبت به انتظارات دانشجویان قرار دارد.
ایشان بیان فرمودند تغییر محیط از فضای آموزشی مدرسه و خانواده به فضای دانشگاه یکی از مهمترین فرایندهای زندگی دانشجویان جدیدالورود می باشد و تعامل با افرادی که در فضای خوابگاه و دانشگاه هستند یکی از اصول مهارت های زندگی است و این دوران میتواند مقدمه ای برای آینده ای موفق و امیدوار کننده باشد. ایشان در ادامه به اهمیت فضای گفت و گو و منطق پذیری در فضای دانشگاه اشاره نمودند و عنوان کردند دانشگاه یکی از مهم ترین مکان هایی است که انسان ها میتوانند این فضا را به نحو مطلوب تجربه کنند.
ایشان بیان نمودند در حال حاضر وضعیت عرضه و تقاضا در آموزش عالی همانند گذشته نیست و الحمدلله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروزه وضعیت آموزش عالی به صورت گسترده توسعه یافته است و با توجه به تعدد و تنوع تخصص ها و افزایش دانش آموختگان دانشگاه ها، آنچه که مهم تر است کیفیت گرایی در آموزش عالی می باشد و افرادی که صاحب تخصص و توانایی مطلوب تری می باشند قطعا در حوزه اشتغال و فضای کسب و کار موفق تر خواهند بود. یکی دیگر از توصیه های ایشان به دانشجویان گرایش به فعالیت های اجتماعی در راستای شعار محوری دانشگاه، تحت عنوان دانشگاه جامعه محور، بود. فرصت جوانی، فرصت مناسبی برای کسب معنویات است و این دوران، گذرا و غیر قابل برگشت است و انجام مناسک دینی همراه با معرفت می تواند زمینه ی آینده ای مطلوب برای عزیزان رقم بزند.
در ادامه این مراسم جناب آقای دکتر سراقی رئیس محترم دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند و ایشان بیان نمودند قطعا یکی از بهترین الگو ها در فضای دوران دانشجویی تاسی به اهل بیت عصمت و طهارت می باشد و با توجه به این ایام، پیامبر اعظم (ص) به عنوان مکارم اخلاق می تواند بهترین الگوی رفتاری باشد. در ادامه ایشان به اهمیت جایگاه علم در مکتب اسلام پرداختند. ایشان فرمودند به مصداق حدیث شریف ( اللهم انی اعوذ بک من علم لا ینفع ) خداوند به دانشجویان عزیز توفیق دهد که از علم بیهوده به دور باشند و توصیه نمودند قدردان زحمات والدین، اساتید و همه کسانی که در فرایند تعلیم و تربیت شما موثر هستند، باشند.
در ادامه جناب آقای دکتر حدادی مدیر محترم دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه به سخنرانی در مورد اصول موفقیت در دوران دانشجویی پرداختند.

کلید واژگان:
معارفه ی دانشجویان
دانشجویان نو ورود

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
مراسم تجلیل از سرآمدان آموزشی سال ۱۴۰۲ دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره)
با حضور مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
19
آغاز هفته خوابگاه های دانشجویی (خوابگاه های دانشجویی؛ عرصه مشارکت، امید آفرینی و سرمایه سازی اجتماعی)
برنامه هفته خوابگاه‌های دانشجویی اعلام شد:
۱۴۰۳
اردیبهشت
18
جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) در شرکت داروسازی اکسیر
با حضور رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) انجام شد:
۱۴۰۳
اردیبهشت
18
در گرامیداشت مقام استاد
در گرامیداشت مقام استاد:
۱۴۰۳
اردیبهشت
12