دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

آئین کلنگ‌زنی درمانگاه دانشگاه آیت الله بروجردی
با حضور دکتر ابراهیم نعیمی مدیر کل محترم دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم
آئین کلنگ‌زنی درمانگاه دانشگاه آیت الله بروجردی

امروز سه شنبه مورخ ۲ آبان۱۴۰۲، آئین کلنگ‌زنی درمانگاه دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره)، با حضور جناب آقای دکتر ابراهیم نعیمی، مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جناب آقای دکتر یاوری معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان و جناب آقای مسلم مرادی فرماندار ویژه شهرستان بروجرد برگزار شد.

02
آبان
۱۴۰۲

در این مراسم، پس از زیارت قبور مطهر شهدای گمنام، از مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه، خوابگاه خواهران و مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه بازدید به عمل آمد.

کیفیت مطلوب در خدمات دانشجویی

در ادامه برنامه، جلسه‌ای در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار شد. در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی و همچنین سرود دانشگاه، رئیس محترم دانشگاه، دکتر مظاهری به ارائه سخنرانی پرداختند، ایشان فرمودند: در حوزه دانشجویی تلاش ما بر این است که تمام خدمات دانشگاه را با کیفیت مطلوب به دانشجوها ارائه دهیم. ایشان بیان کردند، دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) چند مزیت بزرگ دارد که نقطه قوت ما محسوب می‌شود؛ برای مثال، جوان بودن اعضای هیئت علمی که در پیشرفت دانشگاه بسیار تاثیر گذار است. وی افزود، در یک ماهه نخست سال تحصیلی چند دوره مهارت افزایی، اردوهای تفریحی و چند اردو راهیان پیشرفت را برگزار نموده ایم.

سلامت، اصلی‌ترین پایه

در ادامه، سرکار خانم دکتر زینی حسنوند، مدیر محترم مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه، به ارائه سخنرانی پرداختند. ایشان بیان نمودند: بحث سلامت، اصلی‌ترین پایه‌ است که اگر فراموش شود، هرکار دیگری هم انجام دهیم بی فایده می‌باشد. همچنین اگر حوزه سلامت را جدی بگیریم، از خیلی از آسیب‌ها پیشگیری و خیلی از مشکلات، حل می‌شود. ایشان اشاره نمودند: وقتی سلامت جسم و روان، روابط اجتماعی سالم، اقتصاد سالم، هوای سالم و… فراموش شوند، هرکاری که انجام دهیم فایده‌ای نخواهد داشت.

کارنامه سلامت، راهکاری نوین

سپس، جناب آقای دکتر ابراهیم نعیمی، به بیان چند کلان مسئله روانی_اجتماعی که در مجموعه‌های دانشجویی وجود دارد پرداختند، ایشان فرمودند، متاسفانه در حوزه رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی مشکلاتی داریم. هرسال در بدو ورود، همه دانشجویان به‌وسیله کارنامه سلامت غربال‌گری می‌شوند و برای آن‌ها پرونده سلامت تشکیل می‌گردد. ایشان اشاره نمودند: آبان‌ماه گذشته  اولویت سوم کارنامه را تغییر دادیم و گزینه دارا بودن پرخاشگری و خشم را اضافه نمودیم تا بتوانیم برای کاهش نظام مسائل دانشجویان و ایجاد آرامش، برنامه‌های متناسب را تنظیم و اجرا کنیم. از‌جمله برگزاری دوره‌های کنترل خشم، سازگاری، تاب‌آوری، تنظیم هیجان و مهارت حل مسئله که دانشجویان عزیز باید بگذرانند تا عناصر سازنده و مطلوبی برای جامعه باشند. وی افزود: طرح سیمای زندگی را داریم که بیش از صد مولفه سبک زندگی دانشجویی را رصد می‌کند. این طرح تاکنون پنج بار اجرا شده است. یکی از داده‌های این طرح  تجمیع اطلاعات مراجعه به مراکز مشاوره می‌باشد که نشان می‌دهد بیشترین مراجعه برای موضوعات تحصیلی، ارتباطی، خانواده و افسردگی و اضطراب می‌باشد. وی اظهار داشت: دو طرح ملی کات به معنای کارگروه اصلاح و تربیت و پات به معنای پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان را نیز پی گرفته‌ایم. اولویت اول بررسی مسائل روانی دانشجویان، افکار و اقدام به رفتارهای خودآسیب‌رسان است که آمار تعداد اقدام بسیار پایین؛ اما افکار متاسفانه بالاتر است که برنامه‌های لازم تهیه و درحال اجراست. مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها با این برنامه‌ها تلاش برای رشد و ارتقای دانشجویان را در اولویت شماره یک خود قرار داده اند. در ادامه جلسه، معاون سیاسی، امنیتی استانداری استان لرستان، جناب آقای دکتر یاوری، به ارائه سخنرانی پرداختند. ایشان فرمودند: موضوع سلامت روان قشر جوان و دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است همه ما نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشیم. ایشان اشاره نمودند: از آنجا که مسائل اجتماعی بسیار دارای اهمیت است، دولت هم به این موضوع اهمیت میدهد و اعتبارات خوبی هم برای برخورد با آسیب های اجتماعی و حل این معضلات پیش بینی شده که امیدواریم بتوانیم از محل این اعتبارات برای استان و شهر بروجرد و همچنین حل آسیب های اجتماعی دانشگاه ها استفاده کنیم ‌‌. سپس، فرماندار ویژه شهرستان بروجرد، جناب آقای مسلم مرادی به ارائه سخنرانی پرداختند و فرمودند: با همکاری سپاه مرکز مشاوره‌ای در سطح شهرستان ایجاد کرده‌ایم و امیدواریم بحث خودکشی و اعتیاد را نه بطور کامل؛ بلکه تا مقدار زیادی کاهش دهیم.

تبادل نظر با دانشجویان

در ادامه برنامه جلسه‌ای با حضور دکتر نعیمی، و دانشجویان محترم عضو کانون دانشجویی همیاران سلامت برگزار گردید که در این جلسه دانشجویان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

مراسم کلنگ‌زنی

در ادامه، احکام اعضای شورای مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه اهدا گردید. در پایان، آئین کلنگ‌زنی درمانگاه دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)، با حضور دکتر ابراهیم نعیمی، مدیر کل محترم دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید.

بازتاب رسانه‌ای:
کلید واژگان:
مرکز سلامت
درمانگاه

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
مراسم تجلیل از سرآمدان آموزشی سال ۱۴۰۲ دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره)
با حضور مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
19
آغاز هفته خوابگاه های دانشجویی (خوابگاه های دانشجویی؛ عرصه مشارکت، امید آفرینی و سرمایه سازی اجتماعی)
برنامه هفته خوابگاه‌های دانشجویی اعلام شد:
۱۴۰۳
اردیبهشت
18
جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) در شرکت داروسازی اکسیر
با حضور رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) انجام شد:
۱۴۰۳
اردیبهشت
18
در گرامیداشت مقام استاد
در گرامیداشت مقام استاد:
۱۴۰۳
اردیبهشت
12