دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

دستاوردهای انجمن‌های علمی در شانزدهمین دوره جشنواره حرکت
در مصاحبه با دکتر منیژه گودرزی:
دستاوردهای انجمن‌های علمی در شانزدهمین دوره جشنواره حرکت

وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در دوره جدید با رویکرد تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش، انجمن‌های علمی دانشجویی را به عنوان یکی از محرک‌های اصلی توسعه علمی و فناورانه در کشور می‌داند. انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانند با ایجاد فضای مناسب برای پژوهش، یادگیری، خلاقیت و نوآوری، به تحقق اهداف وزارت کمک کنند.

25
دی
۱۴۰۲
خانم دکتر گودرزی، شما مسئول انجمن‌های علمی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) هستید. می‌توانید درباره اهمیت انجمن‌های علمی دانشجویی در دوره جدید وزارت علوم توضیح دهید؟

با سلام و احترام. وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در دوره جدید با رویکرد تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش، انجمن‌های علمی دانشجویی را به عنوان یکی از محرک‌های اصلی توسعه علمی و فناورانه در کشور می‌داند. انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانند با ایجاد فضای مناسب برای پژوهش، یادگیری، خلاقیت و نوآوری، به تحقق اهداف وزارت کمک کنند.

چه تعداد انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم فعالیت می‌کنند و چه برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند؟

بر اساس آخرین آمار، ۶ هزار و ۹۲۸ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم فعالیت می‌کنند. این انجمن‌ها زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم هستند و بر اساس اطلاعات سامانه فرنما، ۲۳ هزار و ۳۳۶ برنامه علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری را در حال اجرا دارند. این برنامه‌ها شامل برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها، مسابقات، نمایشگاه‌ها، انتشار نشریات، تولید محتوای دیجیتال، اختراعات، کارافرینی علمی و غیره می‌شوند.

چگونه از دستاوردهای این انجمن‌ها رونمایی می‌گردد؟

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم هر سال جشنواره حرکت را برگزار می‌کند که در آن از دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی تقدیر می‌شود و فرصتی برای تبادل تجربه و ارتباط با دیگر انجمن‌ها فراهم می‌شود. امسال نیز شانزدهمین دوره این جشنواره به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردیده‌ است.

دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) در این جشنواره حضور داشته است؟

دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) با بیش از ۱۶ انجمن علمی دانشجویی در این جشنواره شرکت و از دستاوردهای خود با برپایی غرفه رونمایی کرد. این دستاوردها شامل کتاب، نشریه، محتوای دیجیتال، اختراع، کارآفرینی علمی و فعالیت خلاقانه بودند.

چه بازخوردی از غرفه دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) دریافت کردید؟

غرفه دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) از سوی داوران، مسئولان و شرکت‌کنندگان جشنواره حرکت مورد بازدید قرار گرفت. همچنین وزیر ارجمند علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، نیز در بازدید خود از جشنواره، از غرفه دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) دیدن کردند. همچنین دانشجویان عضو انجمن‌های علمی به ارائه دستاوردها پرداختند.

در پایان لطفا در رابطه با برنامه‌های پیش روی انجمن‌های علمی در دانشگاه توضیح دهید.

مطابق با شیوه‌نامه اجرایی جشنواره حرکت، به منظور نمایش فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی انجمن‌ها، جشنواره دانشگاهی حرکت برگزار خواهد شد. از جمله اهداف این جشنواره تشویق دانشجویان به فعالیت‌های علمی و خلاقانه و همچنین شناسایی و معرفی انجمن‌های ممتاز برای شرکت در جشنواره بین‌المللی حرکت است. این جشنواره در بخش رقابتی و نمایشگاهی برگزار خواهد شد.

کلید واژگان:
جشنواره حرکت
انجمن علمی

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
پیش همایش بین اللمللی 75 سال اشغالگری در فلسطین
در دانشگاه آیت الله بروجردی(ره):
۱۴۰۳
اردیبهشت
3
مصاحبه با دکتر ناصر پورحسن رئیس دانشکده علوم انسانی
عضو هیأت علمی دانشگاه آیت الله بروجردی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
01
روز استادِ سخن شعر پارسی
به بهانه روز بزرگداشت سعدی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
1
پیام‌های تبریک به مناسبت برگزاری نخستین جلسه هیأت ممیزه دانشگاه
به مناسبت برگزاری نخستین جلسه هیأت ممیزه دانشگاه
۱۴۰۳
اردیبهشت
1