دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

خانه

افزایش مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن دانشجویان متاهل
مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم:
افزایش مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن دانشجویان متاهل

مبلغ ودیعه مسکن متأهلی برای شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر مانند بروجرد از ۱۵ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر از ۲۰ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان و تهران از ۲۵ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

25
فروردین
۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه‌های نوین این صندوق برای سال تحصیلی پیش رو پرده برداشتند. ایشان اعلام داشتند که صندوق با هدف ترویج جوانی جمعیت، شاهد افزایش چهاربرابری در میزان وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل خواهد بود.

آقای گنجی تأکید کردند که این طرح، تمامی دانشجویان متأهلی که مسکن اجاره‌ای در محل تحصیل خود دارند را شامل می‌شود. ایشان خاطرنشان ساختند که مبلغ وام ودیعه مسکن برای شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر از ۱۵ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان و برای شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر، به جز تهران، از ۲۰ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان ارتقا یافته است.

در ادامه، ایشان به افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل ساکن تهران اشاره کردند و افزودند که مبلغ وام از ۲۵ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته و این مبالغ در ترم جاری به حساب دانشجویان واریز خواهد شد.

آقای گنجی توضیح دادند که دانشجویان برای ثبت‌نام و دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن، از ابتدای اردیبهشت ماه تا پانزدهم همان ماه فرصت دارند. ایشان اعلام کردند که روند اعطای این وام‌ها تا پایان اردیبهشت به اتمام خواهد رسید و پرداخت کلیه وام‌ها در ماه خرداد صورت خواهد گرفت.

در پایان ایشان تصریح کردند که دانشجویان می‌توانند مسکن خود را اجاره نموده و صندوق رفاه دانشجویان مبلغ وام را به حساب آنان واریز خواهد کرد. در حال حاضر، میزان وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب ۳ میلیون تومان، ۵ میلیون تومان و ۷ میلیون تومان تعیین شده و برای دانشجویان بین‌المللی، تنها امکانات خوابگاهی فراهم است. تغییرات در میزان وام‌های دانشجویی ممکن است منجر به تغییر در هزینه‌های خوابگاه شود. اگر افزایشی در وام‌ها صورت نگیرد، هزینه خوابگاه‌ها نیز افزایش نخواهد یافت. همچنین درباره وام ضروری دانشجویان چه مجرد و چه متاهل می‌توانند ۷ میلیون تومان وام دریافت کنند.

کلید واژگان:
جوانی جمعیت
وام
تسهیلات
وام دانشجویی
ودیعه مسکن
وام ودیعه مسکن

خبرنگار: 

آنچه در این خبر می‌خوانیم

آخرین خبرها
آغاز انتخابات شورای صنفی – رفاهی دانشجویان
معاون دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی(ره)
۱۴۰۳
اردیبهشت
10
پیش همایش بین اللمللی 75 سال اشغالگری در فلسطین
در دانشگاه آیت الله بروجردی(ره):
۱۴۰۳
اردیبهشت
3
مصاحبه با دکتر ناصر پورحسن رئیس دانشکده علوم انسانی
عضو هیأت علمی دانشگاه آیت الله بروجردی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
01
روز استادِ سخن شعر پارسی
به بهانه روز بزرگداشت سعدی:
۱۴۰۳
اردیبهشت
1